***آزادی عمل کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده در کنار کارشناس***

این روانشناس در پاسخ به این پرسش ایسنا که چه‌قدر برای نویسنده و سایر افرادی که با آنها در تعامل است، آزادی عمل قائل است؟ گفت: آن‌چه خود من در این مجموعه یاد گرفتم ایفای نقش‌ها براساس تخصص‌هاست. گاهی ما با بچه‌ها به این جمع‌بندی می‌رسیدیم که درست است این موضوع روانشناسی است، اما چگونه از آن درام دربیاوریم. در این بخش من تخصصم را در اختیار نویسنده قرار می‌دادم و نویسنده آن را درام می‌کرد.

هیچ‌جا شیوه جذابیت کار به کسی دیکته نمی‌شد، بلکه دیالوگ می‌شد. من نمی‌توانستم بگویم براساس اصول روانشناسی حتما باید این نکته گنجانده شود. من ظرفیت درام را می‌دیدم. این‌که این مطلب درست است؛ ولی این که چگونه باید در درام بنشیند برعهده نویسنده بود.


سهیل رضایی در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به فشردگی کارها در سریال‌های هر شبی، چه‌قدر می‌توان این نکات را عملی کرد؟ گفت: ما قبل از سکانس‌های خاص با هم سر یک میز می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم و در نهایت نویسنده متن را براساس گفت‌وشنود ما می‌نویسد. بنابراین اگر نویسنده سکانسی را با فشار بنویسد، قبلش یک ساعت‌ونیم درباره آن سکانس گفت‌وگو شده‌است.

او ادامه داد: من معمولا متن را دوشب قبل می‌خوانم و به نویسنده زنگ می‌زنم و نقطه نظراتم را می‌گویم.